ekspozytory

Targi jako element promocji firmy

Okazuje się, że to właśnie targi są jedną z najstarszych form promocji firmy. Ich organizacja ma przecież na celu skupienie dużej grupy przedsiębiorców, potencjalnych kontrahentów czy zainteresowanych ofertą klientów w jednym miejscu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by udział w tego rodzaju wydarzeniu przyniósł rzeczywiste korzyści.

Targi i komunikacja B2B

Czy wiesz, że nawet 81% firm, które wystawiają się regularnie na targach, potwierdzają, że jest to najskuteczniejsza forma promocji? To właśnie na takich wydarzeniach udaje im się pozyskać biznesowych partnerów. Przecież nic tak dobrze nie działa, jak bezpośredni kontakt z zainteresowanymi i przedstawienie swojej oferty „face to face”.

To na targach istnieje możliwość rozmowy, przedstawienia biznesowej propozycji, poznania rzeczywistych potrzeb i oczekiwań potencjalnych odbiorców. To również czas na zaprezentowanie atutów firmy. Właśnie tak buduje się pozytywny wizerunek, utrzymuje stałych klientów oraz zdobywa lojalność nowych.

W kontekście współpracy B2B, czyli pomiędzy firmami, wydaje się, że nie ma lepszej opcji niż właśnie targi. Jeśli przedsiębiorca miałby spotykać się z każdym potencjalnym kontrahentem indywidualnie, zajęłoby mu to ogrom czasu. Targi to doskonała okazja, by móc porozmawiać z każdym z nim w jednym miejscu, w krótkim czasie.

Targi a kontakt z potencjalnym klientem

Nie da się ukryć, że targi to nie tylko impreza, na której pojawiają się firmy danej branży. To również wydarzenie skierowane do potencjalnych klientów indywidualnych, którzy po prostu szukają najkorzystniejszej oferty.

Możliwość bezpośredniej prezentacji swojej oferty to chyba największy atut udziału w targach. Nic tak dobrze nie działa, jak rozmowa i przedstawienie zalet oferowanych produktów. Aby jednak odnieść sukces, należy się do targów odpowiednio przygotować. Firmy, które już niejednokrotnie brały udział w tego typu wydarzeniach, wiedzą, że priorytetem jest tutaj wyróżnianie się na tle konkurencji. Oczywiście najważniejsza jest merytoryczna wiedza i doświadczenia oraz umiejętności komunikacyjne, ale by ktoś zwrócił uwagę na naszą propozycję, trzeba być po prostu zauważalnym.

Działania promocyjne

Aby wyróżniać się na targach pośród mnogości innych stoisk, trzeba zainwestować w odpowiednie ekspozytory. Najczęściej to reklamowe standy, czyli tzw. potykacze. Mowa tez o stojakach na ulotki, katalogi firmowe, broszury. Sprawdzają się świetnie, bo przecież nie każdy uczestnik targów ma czas na bezpośrednią rozmowę. Jeśli jest zainteresowany ofertą, po prostu sięgnie po materiały reklamowe i zapozna się z naniesionymi na nich informacjami w późniejszym terminie. Trzeba jednak pamiętać, by na materiałach drukowanych zamieścić najważniejsze, rzetelne informacje oraz dane teleadresowe do zwrotnego kontaktu. Ekspozytory sprawdzą się też doskonale z tego względu, że jest to tania inwestycja, a raz zakupiony stojak będzie służył z powodzeniem na niejednym wydarzeniu promocyjnym.

Firma biorąca udział na targach branżowych nie może też zapomnieć o giftach. Smycz, brelok czy długopis z logotypem, hasłem reklamowym czy numerem telefonu będzie miłym upominkiem dla potencjalnego klienta, który będzie wzbudzał nie tylko poczucie lojalności, ale również przypominał o kontakcie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *